Monday, April 13, 2009

紙模型之旅 My Papermodel History

還記得在2007年中旬的時候在馬來西亞佳禮中文論壇模型子論壇那裏看到關於紙模型的帖子,當時感覺到的就是震撼,驚喜,繼而非常感興趣。依稀記得該帖子裏說的是一些建築物,汽車,飛機以及動物的紙模型,後來開始有人放了些機器人的紙模型照片。當我看到那些SD鋼彈之時,我滿腦子充斥着“這麽帥氣的紙模型,我也要做!” 

It was around mid 2007, I read a post about paper-models in the "Hobbies & Collections" sub-forum of Malaysia Chinese Cari forum, I was so excited and fall in love with the hobby instantly. If I have remember correctly, the post starts with some paper-models of buildings, vehicles, air planes and also animals, but what really caught my breath is when someone posted those SD Gundams! I keep telling myself "Such beautiful things, I wanna make them too!"


在那之後的我,瘋狂的在網上搜索期待能夠找到那些SD鋼彈的紙模型圖紙,但是由於我毫無頭緒,胡亂的搜尋的下場。。。找到的都是一些其他的圖紙,以及更多令我自己欲罷不能的正常比例的鋼彈照片 >.<

Being haunted by these beauties, I can't stop myself from searching of the templates over and over again in the internet, but to no avail... Apparently I am clueless as of where and how to get hold of the templates, I keep on searching blindly, resulting myself more and more templates of buildings, vehicles, animals... no SD Gundams.....but MORE photos of awesomeness >.<




如何叫我不瘋狂~~~
How can I not like them? ^^


直到2008年初,我逛到了百度貼吧的紙模型吧,看到了中華紙模網,看到了PPXClub的紙娛紙樂,才結束了我瘋狂搜模的行徑,安居于紙娛紙樂,開始享受製作紙模型的樂趣~ ^^
後來也發現Uwants論壇居然也有紙模型區。。。在該論壇3年多居然完全沒發現。。。我真失敗 >.< 。。。在這兩個論壇上我學到了很多東西,也認識了很多高手,都是對於紙模型非常有熱誠的同好,實在是太開心了!所以我開始穿梭于這倆論壇,做做模型,發發帖,回回帖已經成了每天必然的動作!


會開始寫部落格,除了想有個地方收集自己的作品,方便跟同好們分享之外,也是爲了吸引更多的人加入紙模型的行列!我來自馬來西亞,在我穿梭過的這麽多的論壇上,找到的馬來西亞同好居然只有2位。。。有興趣的朋友們,一起來開始製作紙模型吧!

Until 2008, I happen to bump into a Paper-model section of Baidu, which leads me to a superb paper crafting site, the PPXClub forum! In addition, I discovered that Uwants forum also have a paper crafting area, I was in that forum for the past 3 years, yet I never realize that! >.<

The reason I am starting this blog is to have a place to keep photos of my paper-models, sharing them easily with friends and other paper-modeling fans, and I am hoping to attract more people to join in the fun! ^^
Well I am from Malaysia, but out of so many forums I have been to, I am only able to find 2 other malaysian that shares the same interest, I hope to meet more paper-modeling fans!

2 comments:

  1. hihi
    i am jerrygoh
    i am frm malaysia n i oso doing paper model ler!!!

    ReplyDelete
  2. haha jerry, you're one of the 2 malaysians that i mentioned la ^^

    ReplyDelete