Monday, April 20, 2009

建次計劃01 Project Canti 01

2000-2001年間曾經有過一套動漫,6部OVA的 "FLCL" . 故事大概是關於一個小男孩處於青春期的煩惱,迷惘以及好笑的事情,雖然整套動漫都很無哩頭但是還挺不錯的。

Does anyone remember "FLCL"? This 6 OVA anime was released during 2000-2001, the story was about a little boy hitting puberty, all his dilemma, desperation and funny experiences. The story is crazy and hilarious, thus making it a very enjoyable anime.


過了這麽久實際上我自己已經不太記得清這套動漫的故事,但是對動畫裏面的機器人倒是很有印象的,戰鬥能力一級棒又能變形。。。太強了 呵呵。所以當Pongoo在4洽上釋放他的3d檔案時我真是激動到不行,謝謝他的健模~~~ ^^

It has been so long now, I can't recall the whole storyline clearly....but it is not a problem for me to recognize Canti on /po/ the minute Pongoo release it, the instant I downloaded and starting to work on it.


因爲我每天只有幾個小時的時間來製作紙模型(什麽?幾個小時已經很多了?拜托。。。我。。。我承認我手工很慢好了。。。>.<),再加上我打算加一些活動關節,所以我斷斷續續都拆了大半年才拆好這個模型。最近開始動工了~~~~ 先開始的當然是頭以及身體啦~~~ Since I only have a couple of hours to work on paper-models everyday, plus I wanted to DIY some moveable joints on ma Canti, therefore it took me about six months to complete DIY the templates......Now let's start with the Head and body of Canti ^^


頭部的製程
Making of the head



身體的製程
Making of the body


No comments:

Post a Comment